Vol. 10 No. 1: enero-junio 2022
Home
Current
Archives
About the Journal
Portfolio of arbitrators
Comité científico
Contact
Privacy Statement
Enfoque y alcance
Editorial Team
Frequency of publication
Fuentes de ingreso y publicidad
Indexing
Prácticas editoriales
Peer review and arbitration policy
Ethical principles
How to publish
Copyright Notice
Lineamientos para autores
Presentation of proposals
Editing Rules
Editorial policies
Anti-plagiarism policy
Open access policy
Política de autoarchivo
Política de autoría y contribución
Política de preservación digital
Política de propiedad intelectual
Política de quejas y apelaciones
Section Policies
Política de supervisión ética
Announcements
Register
Login
Change the language. The current language is:
English
Español
Register
Login
Change the language. The current language is:
English
Español
Vol. 10 No. 1
Published February 10, 2022
https://doi.org/10.54167/debates-por-la-historia.v10i1
enero-junio 2022
Full Issue
PDF (Español)
Editorial
Francisco Alberto Pérez Piñón
7-15
Redialogando con Francois Hartog y Roger Chartier
https://doi.org/10.54167/debates-por-la-historia.v10i1.938
PDF (Español)
Visor Redalyc (Español)
HTML-R (Español)
e-PUB-R (Español)
MÓVIL-R (Español)
Artículos de investigación
Saylí Alba Álvarez
17- 38
Historical approach to Cuban social thought: main representatives in the colonial period
https://doi.org/10.54167/debates-por-la-historia.v10i1.813
PDF (Español)
Visor Redalyc (Español)
HTML-R (Español)
e-PUB-R (Español)
MÓVIL-R (Español)
Amalia Nivón Bolán
39-64
The civilizing project of Francisco Pimentel (1832-1893)
https://doi.org/10.54167/debates-por-la-historia.v10i1.871
PDF (Español)
Visor Redalyc (Español)
HTML-R (Español)
e-PUB-R (Español)
MÓVIL-R (Español)
Raquel Díaz Galván
65-94
Teacher writers in Educación. Revista mensual
https://doi.org/10.54167/debates-por-la-historia.v10i1.864
PDF (Español)
Visor Redalyc (Español)
HTML-R (Español)
e-PUB-R (Español)
MÓVIL-R (Español)
Gonzalo Martín Jurado
95-114
The construction of LatinAmerican history: a reflection on the concepts used
https://doi.org/10.54167/debates-por-la-historia.v10i1.846
PDF (Español)
Visor Redalyc (Español)
HTML-R (Español)
e-PUB-R (Español)
MÓVIL-R (Español)
Stefany Liddiard Cárdenas, Jesús Adolfo Trujillo Holguín
115-139
The establishment of a program for early childhood school teachers in Chihuahua, Mexico
https://doi.org/10.54167/debates-por-la-historia.v10i1.896
PDF (Español)
Visor Redalyc (Español)
HTML-R (Español)
e-PUB-R (Español)
MÓVIL-R (Español)
Ángel Christian Luna Alfaro, Petra Armenta Rodríguez
141-173
Teaching and learning about masculine power and violence: study case in a primary school in the south of Veracruz
https://doi.org/10.54167/debates-por-la-historia.v10i1.879
PDF (Español)
Visor Redalyc (Español)
HTML-R (Español)
e-PUB-R (Español)
MÓVIL-R (Español)
Francisco Alberto Pérez Piñón
175-192
Life stories linked to the Las Vírgenes dam. "The memories did not drown; they are still floating."
https://doi.org/10.54167/debates-por-la-historia.v10i1.859
PDF (Español)
Visor Redalyc (Español)
HTML-R (Español)
e-PUB-R (Español)
MÓVIL-R (Español)
Reseñas
Carlos Escalante Fernández
193- 197
Book Review: Education in Argentina, key words
https://doi.org/10.54167/debates-por-la-historia.v10i1.848
PDF (Español)
Visor Redalyc (Español)
HTML-R (Español)
e-PUB-R (Español)
MÓVIL-R (Español)
×
Username
*
Required
Password
*
Required
Forgot your password?
Keep me logged in
Login
No account?
Register here