Vol. 10 No. 1: enero-junio 2022
enero-junio 2022
Full Issue
PDF (Español)

Artículos de investigación

Saylí Alba Álvarez
17- 38
Historical approach to Cuban social thought: main representatives in the colonial period
https://doi.org/10.54167/debates-por-la-historia.v10i1.813
PDF (Español) Visor Redalyc (Español) HTML-R (Español) e-PUB-R (Español) MÓVIL-R (Español)
Amalia Nivón Bolán
39-64
The civilizing project of Francisco Pimentel (1832-1893)
https://doi.org/10.54167/debates-por-la-historia.v10i1.871
PDF (Español) Visor Redalyc (Español) HTML-R (Español) e-PUB-R (Español) MÓVIL-R (Español)
Raquel Díaz Galván
65-94
Teacher writers in Educación. Revista mensual
https://doi.org/10.54167/debates-por-la-historia.v10i1.864
PDF (Español) Visor Redalyc (Español) HTML-R (Español) e-PUB-R (Español) MÓVIL-R (Español)
Gonzalo Martín Jurado
95-114
The construction of LatinAmerican history: a reflection on the concepts used
https://doi.org/10.54167/debates-por-la-historia.v10i1.846
PDF (Español) Visor Redalyc (Español) HTML-R (Español) e-PUB-R (Español) MÓVIL-R (Español)
Stefany Liddiard Cárdenas, Jesús Adolfo Trujillo Holguín
115-139
The establishment of a program for early childhood school teachers in Chihuahua, Mexico
https://doi.org/10.54167/debates-por-la-historia.v10i1.896
PDF (Español) Visor Redalyc (Español) HTML-R (Español) e-PUB-R (Español) MÓVIL-R (Español)
Ángel Christian Luna Alfaro, Petra Armenta Rodríguez
141-173
Teaching and learning about masculine power and violence: study case in a primary school in the south of Veracruz
https://doi.org/10.54167/debates-por-la-historia.v10i1.879
PDF (Español) Visor Redalyc (Español) HTML-R (Español) e-PUB-R (Español) MÓVIL-R (Español)
Francisco Alberto Pérez Piñón
175-192
Life stories linked to the Las Vírgenes dam. "The memories did not drown; they are still floating."
https://doi.org/10.54167/debates-por-la-historia.v10i1.859
PDF (Español) Visor Redalyc (Español) HTML-R (Español) e-PUB-R (Español) MÓVIL-R (Español)